روش های کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایلی
پرداخت به ازای دانلود (PPD)
در این حالت، کاربر مجبور به پرداخت هزینه اپلیکیشن موبایل، قبل از دانلود آن است.
این روش یکی از قدیمی ترین روش های درآمد است که امروزه توصیه نمی شود مگر اینکه در کنار آن از ارائه نسخه دمو (پیش نمایش) استفاده شود.
بدین صورت که کاربر با دیدن دمو در صورت مایل بودن به خرید، هزینه را پرداخت نماید.
فری میم (Freemium)
این یکی از بهترین راههای کسب درآمد از برنامه، ارائه آن به صورت رایگان است.
اما کاربران باید حداقل یکبار آن را برای دریافت تمام مزایای برنامه بخرند.
در این حالت، امکانات پایه ای برنامه رایگان است اما کاربر برای دسترسی به بخش های بیشتر برنامه به ناچار باید مبلغی پرداخت نماید.
Freemium (فریمیم با اجازه خرید چندگانه )
درست مثل مدل freemium اولیه، این برنامه به کاربران اجازه می دهد پول بیشتری را در زمان استفاده از برنامه ها بپردازند.
معمولا در بازی های موبایل دیده می شود و این مدل کاربران را مجبور می کند با انجام بازی های اضافی، هزینه های المان های دیگر برنامه را تامین کنند.
بسیاری از کاربران معتاد به بازی، اقدام به خرید های چند گانه می نمایند تا زودتر به رتبه بندی محبوب خود در بازی دست یابند.
تبلیغات در اپلیکیشن موبایل
تبلیغات ایده نهایی برای درآمدزایی با اپلیکیشن موبایل است.
در این مدل برنامه را به صورت رایگان ارائه می دهند، سپس اگر کاربران بتوانند تبلیغات بنر را تحمل کنند می توان تبلیغات مورد نظر را در جاهای مختلف و پربازدید اپلیکیشن قرار داد.
در این مدل درآمدی، به سادگی می توان یک نسخه حق اشتراک ماهانه یا سالانه را به کاربر فروخت تا نمایش تبلیغات را از برنامه حذف کرد.
ناشر برنامه در هر دو مورد کسب سود خواهد داشت.
معمولا ناشرها و استورهایی که اپلیکیشن هارا منتشر می کنند، از جمله : کافه بازار، گوگل پلی، اپ استور… این نوع خدمات را با مالکین و طراحان اپلیکیشن ها ارائه می دهند.
تبلیغات ویدئویی
در این روش، به جای نشان دادن آگهی بنر در برنامه خود، می توانید ویدیو کوتاهی را به مشتریان نشان دهید که جذاب تر و دلچسب تر است.
توسعه دهندگان برنامه با شبکه های تبلیغاتی همکاری می کنند تا تبلیغات ویدئویی کوتاه را در برنامه های خود نشان دهند.
سرویس های تبلیغاتی
بجای نمایش تبلیغات ثابت و خسته کننده می توان با سرویس های تبلیغاتی دیجیتالی همکاری کرد و به شبکه از تبلیغات هدفمند متصل شد.
در این حالت، هر کاربر در برنامه شما، تبلیغی مختص سلایق خودش و متفاوت با بنر دیگران می بیند.
حامی مالی (اسپانسر)
بر خلاف شیوه های قدیمی تبلیغات، با پخش تبلیغات از شرکت های مختلف که خسته کننده و آزاردهنده باشد، می توان برای از بین بردن این نوع مسائل، ناشر برنامه فقط با یک یا دو شرکت طرف قرارداد باشد و در ازای معرفی محصولات آن شرکت و دریافت پول از آن، هزینه های خود را پوشش دهد و کاربر را هم کمتر آزرده خاطر نماید.
پرداخت درون برنامه ای (درون پرداخت)
در این مدل، کاربر بطور رایگان برنامه را دانلود می نماید اما برای دسترسی به برخی المان های بیشتر برنامه باید آیتم های برنامه را خریداری نماید.
این یکی از بهترین روش های درآمد است که می تواند در کنار موارد دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.
فروش حق اشتراک اپلیکیشن
شما وقت و هزینه زیادی را برای ساخت اپلیکیشن خود صرف کرده اید و منطقی است که بخواهید روی آن قیمت بگذارید و بفروشید. شما اگر اپلیکیشن خود را برای مبلغ ۰.۹۹ دلار به فروش برسانید، با یک میلیون دانلود شما می توانید درآمد میلیون دلاری داشته باشید! این مسئله بسیار هوس برانگیز به نظر می رسد امّا مشکل اینجاست که با وجود اپلیکیشن های رایگان کمتر کسی حاضر می شود که برای استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی هزینه صرف کند.
راه منطقی دیگر این است که شما برای اپلیکیشن خود حق اشتراک در نظر بگیرید. این بدین معناست که کاربران قادر خواهند بود که اپلیکیشن شما را به صورت رایگان نصب کنند و از ویژگی های محدودی به صورت رایگان بهره ببرند. امّا برای بهره بردن از تمامی ویژگی ها باید حق اشتراک ماهانه پرداخت کنند. از نمونه های این اپلیکیشن ها می توان اپلیکیشن های پخش فیلم مثل فیلیمیو اشاره کرد.
کمیسیون (کارمزد)
این مدل در برنامه هایی که معامله ای بین دوطرف مختلف کاربران صورت می گیرد، کاربرد دارد.
برای مثال به ازای هر خرید یا فروش که بین افراد در برنامه شما رخ می دهد، شما می توانید مبلغی را به عنوان کمیسیون کسب کنید.
روش های مختلف درآمد از طریق نشر اپلیکیشن های موبایل بررسی شدند اما لازم است به این نکته توجه کرد که هیچ کدام از این روش ها بهترین روش نیست و همه چیز بستگی به برنامه شما دارد. حتی شاید بهترین روش، ترکیبی از روش های مذکور باشد.
این که برنامه تولید شده توسط شما با کدام مدل ها مطابقت دارد و کاربران شما چه افرادی هستند در انتخاب این امر بسیار تاثیر گذار است.
شما می توانید همین حالا برای طراحی و ساخت اپلیکیشن با سایتچین تماس بگیرید.
سایتچین با گروهی متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ، آماده همکاری با شما می باشد.
[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]